یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تغییر معادلات منطقه نتیجه معکوس داشته است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل این اقدامات بسیار سنجیده و با برنامه‌ریزی عمل کرده و مرتکب حرکت‌های هیجانی نشده است.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تغییر معادلات منطقه نتیجه معکوس داشته است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل این اقدامات بسیار سنجیده و با برنامه‌ریزی عمل کرده و مرتکب حرکت‌های هیجانی نشده است.
کد خبر: ۱۴۵۱۳۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، جعفر قنادباشی درباره تحولات اخیر منطقه افزود: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند معادلاتی که در منطقه شکل گرفته و آن‌ها را تحت فشار قرار داده است، تغییر بدهد.

به گفته وی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق در واقع نشانه روشن این رویکرد اسرائیلی‌هاست. 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها نتوانسته‌اند در غزه به اهداف خود دست پیدا کنند، یادآور شد: در دو ماه گذشته نیز نتانیاهو بار‌ها گفته به رفح حمله خواهد کرد. اما هنوز نتوانسته است این وعده را تحقق ببخشد، زیرا رژیم صهیونیستی با موانع بسیاری از نظر توان نظامی و فشار‌های جهانی رو به رو است.

قنادباشی تاکید کرد: عدم حمله به رفح از سوی رژیم صهیونیستی نشان دهنده این است که آن‌ها در بن بست قرار گرفته‌اند و از لحاظ اقتصادی، نظامی و سیاسی تحت فشار قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه چنین فشار‌هایی سبب شده که رژیم صهیونیستی برای تغییر معادلات در منطقه تلاش کند، عنوان کرد: به همین دلیل آن‌ها به کنسولگری ایران در دمشق حمله کردند. اما این اقدام رژیم صهیونیستی نیز نتیجه معکوس داشته است، زیرا آن‌ها زیر فشار بیشتری قرار گرفته‌اند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مقابل این اقدام بسیار سنجیده و با برنامه‌ریزی عمل کرده و به این شکل از افتادن در وادی حرکت‌های هیجانی خودداری کرده است.

قنادباشی با اشاره به اینکه این رویکرد جمهوری اسلامی ایران فشار بیشتری به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است، بیان کرد‌: این روز‌ها آن‌ها زیر فشار احتمال و چگونگی حمله ایران نیز قرار دارند و این مساله شرایط را برای آن‌ها دشوارتر کرده است.

‌وی درباره نشست امروز در قاهره و احتمال آتش بس نیز به جام جم آنلاین گفت: با توجه به فشار‌هایی که رژیم صهیونیستی با آن رو به رو است، به نظر می‌رسد نتایج جلسات آتش‌بسی که امروز در قاهره برگزار می‌شود، متفاوت خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل یادآور شد: رژیم صهیونیستی پیوسته شرایط حماس را در مذاکرات پیشین قبول نمی‌کرد. اما به نظر می‌رسد این‌بار ناچار شود که مواضع دیگری اتخاذ کند.

قنادباشی درباره مواضع آمریکایی‌ها نیز بیان کرد: آمریکایی‌ها نگران گسترش اعترضات منطقه‌ای هستند، زیرا ممکن است موجی از بیداری در منطقه ایجاد شود. به همین دلیل آن‌ها نیز خواستار پایان جنگ هستند.

 وی یادآور شد: وتو نکردن قطعنامه پیشین را می‌توان نشانه روشن این رویکرد آمریکا دانست. علاوه بر این قطر و مصر نیز از حماس می‌خواهند که از خواسته‌های خود دست بردارد. زیرا آمریکایی‌ها نگران هستند که اعتراضات در اردن منجر به یک براندازی شود. 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: بنابراین به نظر می‌رسد اسرائیلی‌ها ناچار شوند، برخی از شرایط حماس مانند پایان جنگ، خروج نیروها، آزادی اسرا و ارسال غذا و دارو را بپذیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها